Polis historien.

Allt började med att vi hade varit i nödinge med traktorerna. Jag och Angelica skulle hem så vi åker före dom andra. Jag var rätt ledsen så jag körde inte i 30 men jag körde inte heller jätte fort. Kom till älvängen, rödljus utanför ica. Där det kommer en kille med reflexjacka. Han vinkar in oss och så dum som jag är råkar jag lägga i backen...han springer med full fart till oss. Jag öppnar dörren och han säger till mig att kliva ut utan att röra något.
Sedan kör han traktorn åt sidan och gasar upp den....han märker snabbt att den går för fort. Står och snackar med han. Grejen var att han var expert på a-traktorer...han kollar igenom min traktor och jag får en del anmärkningar på felen jag hade...han märkte ju också att jag hade enkellåda, för er som inte vet måste man ha dubbla.
Kommer en anna polis fram till mig och säger att detta är illa...och att jag inte kommer få ta körkort. DÅ när han sa att jag inte fick ta körkort fattade jag precis allt som hade hänt...jag stod öga mot öga med två poliser med en olaglig trakrot....
a-traktor experten sa till mig att vi skulle ut och åka en sväng...alltså HAN skulle köra min traktor !!! panik .
Sätter mig i bilen och han kör iväg...varvar och allt möjligt. han får upp den lätt i 70km/h och räknar sedan ut att den går i 95km/h på 2:an.
Vi åker till en parkering och den andra polis mannen kommer till mig och säger att vi ska snacka. Fick sätta mig i polis bilen på en stol och han började prata...jag lipar självklart...
han frågar massa saker och sedan säger han att han är beräd att dra ett streck över detta. jag fick bara ombess :D
Angelica som var helt förtvivlad. Hade med Elvis i traktor. hon fick passa honom men som tur var kom min pojkvän och hans kompisar och hjälpte Angelica att ta hand om Elvis. Iaf så hittade Angelica och alla mig med poliserna på en parkering. Jag satt fortfarande i polis bilen och pratde med honom. Han sa till mig att jag inte behövde gråta och kallade mig gumman. Jag tackade honom och gav honom en bamse kram, så fick jag gå.
Jag hade JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLIIIIIIIGT TUR!!!!!
Har inte skrivit allt dom sa, fick korta av det lite.
Nu mår jag piss iaf, FML... jag kommer inte kunna göra något försen min traktor är bess.
Men det får jag leva med. Innerst inne är jag svin glad.




Det som kunde hänt: In draget kort, skulle inte fått körkort när jag var 18 och massa böter. Men det ända jag fick var ombess :D
ÄLSKAR DOM 2 poliserna !!! dom räddade mitt bil liv.
11/11-11 mitt livs otursdag...bråkade lite med min pojkvän också, det gjorde ju inte direkt saken bättre..

Angelica

Gummisen!<3




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR